Marketing technisch heeft een zoekwoord naast haar algemene waarde ook een commerciële waarde. Deze commerciële waarde wordt bepaald door de waarde van een 'enkele klik' op een woord. Deze zogenoemde kost per klik adverteer waarde telling wordt ook wel Pay Per Click (PPC) genoemd en is een standaard geworden wanneer we praten over de waardebepaling van een 'zoekwoord'. Hoe kunt u erachter komen wat de waarde is van een bepaald zoekwoord in uw domeinnaam? Hier kunt u achter komen door gebruik te maken van een zoekwoordmachine tool, die voor u een grove inschatting maakt wat een bepaald zoekwoord waard is 'per klik'.
Een tool die veel webmasters gebruiken om de waarde te bepalen van hun domeinnaam, is een CPC ( cost per click) calculator. Deze CPC calculator maakt het mogelijk een zoekwoord in te voeren en de cpc te calculeren. Een schatting, de de kost per klik bepaalt zodra u advertenties gaat plaats op zoekmachines waaronder Google of bijvoorbeeld Yahoo. Afhankelijk van het zoekvolume van het zoekwoord en concurrentie zal de CPC geschat worden en kunt u peilen of het zoekwoord veel opbrengt. Heeft u het betreffende zoekwoord in uw domeinnaam? Dan zal dit grotendeels mee tellen in de waardebepaling van uw domeinnaam.
Een belangrijk aspect binnen de waardebepaling van de domeinnaam, is de grootte van het zoekvolume van een zoekwoord, gebruikt in de domeinnaam. Dit valt te meten door een zoekwoord volume tool te gebruiken. We nemen nogmaals het voorbeeld Schoonmaak-artikelen.nl onder ons.
Waar we het woord: Schoonmaak en artikelen zien. Hiernaast is er een combinatie mogelijk van het woord 'schoonmaakartikelen'. Ook schoon is een woord die zoekmachines gebruiken om de gebruiker bij uw site uit te laten komen.
Een zoekwoord onderzoek naar de betreffende woorden levert de onderstaande tabel op.
- afbeelding - zoekwoord onderzoek -
U ziet binnen het korte zoekwoord onderzoek, een veelbelovend resultaat. Het zoekvolume voor de gebruikte zoekwoorden in de website is hoog. Nu is het de vraag of alle zoekwoorden, gerelateerd zijn aan het bedrijf en of er geen 'algemene woorden' in voorkomen. Het enige woord gebruikt in de domeinnaam, dat niet direct gerelateerd is aan schoonmaakartikelen is artikelen, alleen wanneer artikelen apart wordt opgezocht. Dit begrip is 'te' algemeen en is moeilijk om hier tussen te komen. Denk aan uw doelgroep, mensen die opzoek zijn naar 'schoonmaak' artikelen en niet zozeer 'artikelen' op zich zelf. Dit kunnen net zo goed zoekers zijn die opzoek zijn naar 'computer' artikelen. Mensen, die op uw website komen maar waarbij het conversie volume erg laag zal zijn, omdat zij op een website terecht komen die hun niks te bieden heeft.
Domeinnamen, die beschikken over markt gerelateerde zoekwoorden met een hoog zoekvolume. Zullen een hoge waarde hebben, deels afhankelijk van de markt en de onderlinge concurrentie natuurlijk.
Een domein begint met erkenning, de uitstraling die u heeft en de wijze waarop potenti�le klanten u kunnen bereiken.
lees meer...Bent u als organisatie op zoek naar een website? Wilt u makkelijk op een hoge positie in Google en andere zoekmachines staan?
lees meer...Wilt u net dat extra zetje voor uw website? Wij helpen u uw website online te promoten met ons online marketing pakket!
lees meer...